"Jaarverslag 2013(2)

In maart 2013 is er een Tuinbericht verzonden aan de vrienden en belangstellenden van de stichting met daarin vermeld diverse wetenswaardigheden en het activiteitenprogramma voor dat jaar. Per mail zijn de donateurs met een e-mailadres nog eens uitgenodigd en herinnerd aan alle activiteiten op de tuin.
De opening van het activiteitenseizoen op zondag 12 mei werd gevierd met een ingekorte balletuitvoering van “Le sacre du Printemps” van Strawinsky door de dansgroep Haarlem.
In de pauze van de voorstelling is een lezing over het ballet gegeven door Haya Maela, leidster van de dansgroep. Enkele leden van Vakir, Vereniging van Amateur Kamermusici in Rotterdam, zorgden die dag voor de muzikale omlijsting.
In het zadenhuisje was een fototentoonstelling, samengesteld door Lou de Boer (bestuurslid) en Jack de Graaf (beheerder), te bezichtigen over de geschiedenis van de tuin. Er waren diverse workshops georganiseerd, o.a. voor de kinderen het maken van een cadeautje voor Moederdag. De door een vrijwilliger bereidde lunchhapjes zijn in de smaak gevallen.

Helaas was er voor aanvang van de dag een vervelend voorval: Jack de Graaf viel in het beheerdershuisje en brak zijn schouder. Gelukkig was het ambulancepersoneel snel ter plekke en kon Jack naar het ziekenhuis gebracht worden. Jack moest maanden revalideren, de tuin was drie weken dicht voordat er een vervanger gevonden was. Vanaf september was Jack weer fulltime aan het werk.

De tuinset bij het zadenhuis is gerepareerd en geschilderd en de nieuwe tuinbanken hebben hun definitieve kleurtje gekregen.